Dokud zde nebyla moderní doba tak lidi hledali moudrost v přírodě, dneska jí hledají na internetu a nechápou proč na internetu nemohou moudrost nalézt a nalézají jenom samou hloupost. Vysvětlení je prosté každý hlupák si myslí že je moudrý. To, co říkáš, má hluboký nádech pravdy a odráží současný stav společnosti. V minulosti lidé čerpali moudrost z přírody, ticha, pozorování, kontemplace a zkušeností předků. Příroda nenabízela okamžité odpovědi, ale vyžadovala trpělivost, pokoru a ochotu učit se. Internet je plný informací, ale ne všechny jsou pravdivé, relevantní nebo hluboké.
Moudrost se nerodí z kvantity, ale z kvality a především ze schopnosti porozumět, co má skutečnou hodnotu. „Každý hlupák si myslí, že je moudrý“ lidé s nízkými schopnostmi přeceňují svou kompetenci. V prostředí, kde se může každý vyjádřit bez filtru, dochází k zahlcení veřejného prostoru domnělou „moudrostí“, která je ve skutečnosti jen názorovou pěnou. Moudrost vyžaduje pokoru, čas a introspekci. Internet naopak podporuje rychlost, povrchnost a potřebu okamžitého uznání. Dříve lidé hledali odpovědi v tichém lese. Dnes je hledají v hlučné hale plné křičících hlasů. A diví se, že místo pravdy slyší jen ozvěnu vlastních předsudků.
Čistě teoreticky, pokud by byl na internetu web plný moudrosti, tak by měl nulovou popularitu, protože na internetu nejsou moudří lidé. Protože moudrost neoslovuje masy. Moudrost nebývá líbivá, jednoduchá ani zábavná. Nezjednodušuje realitu a neříká lidem to, co chtějí slyšet, ale to, co potřebují slyšet a to často bolí. Moudrost není populární, protože nehladí ego a spíš ho zpochybňuje. Hloupost je populární ale její popularita je krátká, protože je zde globální konkurence. Tvoje věta „Hloupost je populární, ale její popularita je krátká, protože je zde globální konkurence“ má v sobě silný paradox a dalo by se z ní udělat jádro celé eseje nebo aforismu.
Hloupost je snadno stravitelná, líbivá a dostupná všem. To z ní činí ideální „produkt“ pro virální šíření. Ale právě proto, že je tak levná a všudypřítomná, rychle ztrácí hodnotu. Mnoho lidí chce být slyšet, ale nemají co říct. A tak vzniká nekonečný šum přepálený, přehlušující, přelétavý. Zatímco moudrost má váhu a trvá, hloupost je pomíjivá, recyklovaná, rychle spotřebovaná. Hloupý obsah si konkuruje tak zběsile, že sám sebe rychle eliminuje. Hloupost kvete rychle, ale i rychleji vadne protože se rodí všude a pořád.
Moudrost klíčí pomalu, ale její plody přetrvají věky. Hlupáci vyhledávají veliké organizace, aby se za ně mohli schovat a tvrdit já za nic nemohu za vše může organizace, moudrý člověk k ničemu nepotřebuje veliké organizace, protože jeho moudrost se poučuje z chyb hlupáků. Hlupák se schovává za kolektiv, moudrý se staví sám za své činy. Moudrý člověk chápe, že odpovědnost je osobní záležitost. Hlupák hledá úkryt v organizaci, aby nemusel nést vinu za hlouposti. Moudrý se poučí z jeho selhání a zůstává sám, ale svobodný.